Letní prázdniny jsou již v polovině, ale i na měsíc srpen jsme si pro Vás připravili zajímavé akce.

Výhody ranního cvičení

  • Zvyšuje aktivitu během celého dne
  • Zlepšuje dobrou náladu
  • Podporuje kvalitu spánku
  •  Zvyšuje pozornost
  • Udržuje krevní tlak a cukr pod kontrolou
  • Zvýší hladinu kortizolu a testosteronu
  • Vybudujete si sebedisciplínu

Ranní trénink patří mezi nejlepší způsoby, jak si udržet energii během celého dne. Vaše tělo a mysl budou díky němu lépe zvládat každodenní úkoly. Během cvičení jsou totiž plíce a srdce zásobovány kyslíkem a živinami, což zlepšuje odolnost a výkon organismu. Zvýšením energie proto redukujete únavu a zbavíte se vyčerpanosti.

Je vědecky dokázáno, že cvičení zlepšuje náladu a je prospěšné v boji proti depresi a úzkosti. Endorfiny se vyplavují bez ohledu na čas tréninku. Ranní cvičení však způsobí, že do práce přijdete šťastnější a během dne budete mít dobrou náladu. Pokud trénujete večer a následně chodíte spát, účinků endorfinů si užijete méně než po ranním tréninku.

Podle výsledků studie z roku 2014 má ranní trénink pozitivní vliv na spánek. Účastníci výzkumu uvedli, že se jim lépe spalo během tréninkových dní, kdy cvičili okolo 7:00. Jejich hluboký spánek trval déle a k nočnímu buzení nedocházelo tak často. Kromě toho jim usínání trvalo kratší dobu. Se spánkem souvisí i další benefit, který je spojen s melatoninem – hormonem spánku. Jeho úkolem je dostat tělo do relaxační fáze, aby se vám večer lépe usínalo.

Začít den ranním tréninkem si vyžaduje změnu životního stylu. Kromě brzkého vstávání musíte upravit i čas odchodu do postele, protože nedostatečný spánek a únava mohou značně snížit vaši motivaci trénovat ráno. Chce to disciplínu, vytrvalost a čas, dokud se z ranního cvičení nestane rutina.