OTUŽOVÁNÍ

Osobní trenér David Belšan si pro Vás připravil povídání na téma OTUŽOVÁNÍ.


Určitě jste slyšeli, viděli, nebo dokonce osobně znáte lidi, kteří se rádi otužují. Za mě je to jedna z nejlepších věcí, kterou pro své tělo můžete udělat a nebude Vás to stát téměř nic, jen pevnou vůli a vnitřní přesvědčení. Podíváme se na to, jak se otužovat a co nám to přinese za benefity.

• Posílení imunity – při pravidelném otužování se Vám vyhnou virózy a nachlazení
• Snížení stresu – zvyšujete si kapacitu stresového zásobníku a proto vás jen tak něco nerozhodí
• Zdravější pokožka a pevné vlasy – pokožka se nevysušuje a vlasy zvyšují svou přilnavost k hlavě
• Redukce tuku – ochlazování snižuje množství bílého tuku a zvyšuje množství hnědého
• Zvýšení testosteronu a plodnosti – to je dobré jak pro sportovce, tak pro budoucí tatínky
• Zlepšení cirkulace krve – ochlazováním posilujete kardiovaskulární systém
• Lepší svalová regenerace – zrychluje odstranění toxinů z těla a zrychluje doplnění živin do svalů
• Snížení zánětlivosti organismu – pokud tělo pravidelně ochlazujete, zánět u Vás nemá šanci
• Příliv energie – ranní ledová sprcha Vás nakopne víc, než káva

Způsobů, jak se začít otužovat, je mnoho:

• Můžete začít každé ráno teplou sprchou, kdy se umyjete a následně ubíráte teplou vodu do snesitelné teploty a chladíte tělo. Každý den se snažíte, aby byla voda studenější, než den předešlý.
• Střídáte teplou a studenou vodu v intervalech 30 sekund alespoň ve 4 cyklech.
• Pro motivované jedince – pustit sprchnu, stát pod ledovou vodou a hluboce dýchat. Každý den se snažte vydržet déle.