Nudí vás klasický trénink a chtěli byste vyzkoušet něco nového?

Chcete zlepšit svou fyzičku, výkonnost, rádi byste shodili pár gramů přebytečných tuků a nabrali svalovou hmotu?

Co takhle dát vašim svalům trochu šok?

Budete muset máknout, ale v tomhle tréninku se rozhodně nudit nebudeme.

 

Co je Tabata?

Tabata je velmi efektivní a náročná metoda intervalového tréninku, při kterém se zvyšuje fyzička i síla zároveň – získáte aerobní kondici i nárůst dynamiky. Tento druh cvičení pochází z Japonska. Skvělou výhodou je bezpochybně možnost několika variací provedení tabata tréninku, neboť v tomto cvičení můžeme využívat posilování s vlastní vahou, nářadím, závažím, TRX, crossfit prvků atd. Tudíž při zapojení trocha fantazie,vás tabata vždy pohltí a navíc si můžeš být jist, že budeš odcházet s příjemným pocitem „zničení“.

Průběh hodiny:

Na začátku tabata tréninku je důležité připravit správně svalový aparát na nadcházející zátěž, proto každou hodinu začneme 5 minutovým dynamickým zahřátím. V hlavní části hodiny se věnujeme „kruhovému“ cvičení v jasně stanovených intervalech. U většiny silových sportů a v kulturistice se vychází z poměru odpočinku a práce 3:1. V tabatě je tomu jinak a poměr nám zde vychází v prospěch prováděné činnosti 2:1. Důležité je makat v průběhu celého tréninku na 100% a dodržovat jasně stanovené intervaly, které nám odpočítává časový měřič. Na závěr každého tréninku zařazujeme 5/8 minutový strečink, abychom zajistili správnou cestu ke svalové regeneraci.

 

X