SFS training

Zařadíme do rozvrhu od října 🙂

SFS (stability, flexibility, strength)

Co je SFS?: SFS je doplňkové cvičení zaměřené zejména na zlepšení síly a stability středu těla a dále flexibility celého těla.

Pro koho?: Především pro zájemce, kteří chtějí zlepšit svůj výkon v silovém tréninku, ale i pro všechny, kteří chtějí zlepšit stabilitu a flexibilitu svého těla a předejít tak zraněním.

Bližší informace

SFS je zkratka tří výrazů, a sice stability (stabilita, rovnováha), flexibility (flexibilita, ohebnost) a strength (síla). SFS je druh doplňkového cvičení zaměřený primárně na rozvoj těchto tří faktorů, které hrají důležitou roli v silovém tréninku. Trénink je založen zejména na práci s vlastní vahou a s pomůckami jako TRX, bosu, posilovací kolečko (roll out) apod. Máte problém posunout se o nějaké to kilo nahoru při překonávání maximální váhy u cviků jako jsou Bench press, dřep či mrtvý tah? Problém nemusí být vždy v hlavní svalové partii, kterou procvičujete, ale může být skryt i v stabilizačních a kooperujících svalech. Pokud však zrovna neholdujete silovému tréninku, ale máte zájem o zlepšení stability těla, třeba z důvodu prevence proti zranění, pak i vy dejte SFS šanci.

Tréninkový plán

3 fáze: 1. zahřátí a dynamický trénink
2. posílení středu těla ostatních svalových skupin
3. strečink – flexibilita

  1. zahřátí a dynamický trénink

TRX záda 15op. Kliky 20 – 30op., Dřepy s výskokem 20op., sklapovačky 30op.– 60s pauza opakovat 3x

  1. posílení středu těla ostatních svalových skupin

TRX hip thrusts 3x 12op. (40s pauza)

Side Plank 30s (3x každá strana) (40s pauza)

TRX 3 x 15 – mezilopatkové svaly + rotátory (40s pauza)

TRX střecha + klik na bosu 3x 10 – 12 (40s pauza)

Side crunches na bosu 3x 20 (nonstop)

  1. strečink – flexibilita

roznožení + úklony do stran (2x každá strana)
klubíčko – vzpřimovače 2x
kyčelní flexory (3x každá strana)
protažení prsou – TRX 3x
turecký sed + předklon – vzpřimovače 2x

X